fredag den 1. juli 2011

Kogebøger og Magnolia Bakery Vanilla Cupcakes

Jeg har godt nok været dårlig til at opdatere min blog, men der sker så meget nyt for tiden! Er lige flyttet ind i en splinterny lejlighed, som mine forældre har købt til mig. Der er derfor blevet brugt rigtig meget tid på at male, sætte et nyt køkken i (juhuu!) og pakke flyttekasser ud. Jeg føler dog stadig jeg bor i flyttekasse-land, men det går langsomt fremad :)

For ikke så længe siden havde jeg fødselsdag, og jeg var så heldig at få tre nye kogebøger:

Lækker bagebog på engelsk fra Magnolia Bakery. Havde egentlig ønsket mig den der hedder Magnolia Bakery cookbook, men den her er mindst lige så skøn! Hvor er der bare mange gode kager der skal afprøves :)

Elsker Markus Grigo! Der er nogle virkelig lækre opskrifter i denne bog, glæder mig især til at bage hans hindbærsnitter :)


Den her fik jeg af de to piger som jeg er i madklub med. De glædede sig meget til at smage noget af maden - det gør jeg nu også! ;)

 I dag skulle jeg så til åbent hus hos min veninde, som laver smykker (http://www.facebook.com/profile.php?id=632836348#!/group.php?gid=123398821014719) - håber man kan se linket :) Havde lovet hende at medbringe nogle cupcakes til alle hendes gæster, hvilket jo gav mig mulighed for at afprøve nogle af alle de nye spændende opskrifter fra kogebøgerne. Jeg fandt hurtigt frem til vanilie cupcakes fra Magnolia-bagebogen, dem har jeg hørt så meget om. Lavede dem som mini cupcakes, så folk lige kunne nuppe en og spise som en lille hapser! :) De var også virkelig gode, og alle roste dem! Jeg pyntede dem med lidt glimmer, det passede rigtig fint til alle smykkerne, som min veninde havde lagt frem :)




Vanilie Cupcakes ala Magnolia Bakery
- jeg fik 48 mini og 4 store

Dejen:

80 gram usaltet smør - blødgjort ved stuetemperatur
280 gram sukker
240 gram mel
1 spsk bagepulver
1/4 tsk salt
240 ml mælk
½ tsk vanilieessens
2 æg

Vanilie frosting

500 gram flormelis
160 gram usaltet smør - blødgjort ved stuetemperatur
50 ml mælk
½ tsk vanilieessens
frugtfarve - hvis du ønsker at lave frostingen i andre farver end hvid

Sæt ovnen på 190 grader og gør muffinbradepanden klar - put muffinforme i. Bland smør, sukker, mel, bagepulver og salt med en elpisker, indtil ingredienserne er blandet godt sammen og ligner fine brødkrummer.
Bland mælk, vanilieessens og æg i en lille kande eller skål. Put en tredjedel af mælke-blandingen i dejen og bland det sammen med elpiskeren på laveste hastighed. Når det er blandet godt sammen hældes resten af mælkeblandingen i og det blandes godt sammen. Put dejen i muffinsformene, fyld dem 3/4 op og bag dem indtil dejen følges 'springy' (bogens udtryk) - jeg bagte dem indtil de var lysebrune og gav lidt efter når jeg trykkede på dem. Men tror bagetiden på de små var omkring 10 minutter og 15-18 minutter på de store.
Tag dem ud og lad dem køle lidt af i formen, put dem derefter på en rist og lad dem køle helt af dér.

Til frostingen skal smørret og flormelisen blandes sammen med en elpisker, indtil det er fuldstændig blandet sammen og er lidt sandet i konsistensen. Tilsæt vanilieessensen til mælken og put det ned i smør/flormelis-blandingen - bland det sammen med elpiskeren på laveste hastighed. Når det er blandet godt sammen sætter du hastigheden op på elpiskeren til højest muligt og pisker indtil frostingen er let og fluffy.
Hvis du vil tilsætte farve til frostingen, så tilføj et par dråber frugtfarve og bland det sammen indtil du opnår den ønskede farve.

Fik da også lige købt lidt fine smykker hos min veninde:


4 flotte øreringe - er især glad for de turkis ørestikker! Alle disse herligheder kostede kun 150 kroner, hun havde tilbud, så man kunne købe 4 og kun betale for 3 :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar