søndag den 30. september 2012

Limekage med hvid chokolade og hasselnødder

For et par uger siden kom mine forældre på besøg. Så der skulle selvfølgelig kage på bordet! Jeg surfede lidt rundt i blog-land og  faldt over en lækker opskrift på Annes fine hjemmeside.








Opskriften er således:


250 g smør - blødt
210 g sukker
4 æg
250 g mel
150 g hvid chokolade
100 g hakket hasselnødder
Revet skal af 2 øko limes

Sirup:
90 g sukker
Saften af 2 limes (gerne øko!)

Pisk smør og sukker sammen i en skål. Konsistensen skal være cremet og luftig. Tilsæt derefter æggene et ad gangen og rør mel i. Vend til sidst hvid chokolade, nødder og limeskal i. Bag i en rund form (ca.22 i diameter) foret med bagepapir i ca. 45 min ved 175 grader varmluft.

Til siruppen koges limesaft og sukker sammen i et par minutter. Pas på den ikke brænder på! Hæld den lune sirup over den lune kage.



Et par uger efter fik jeg så nogle søde håndbold-piger på besøg. Kagen var sådan en succes hos mine forældre, at jeg besluttede mig for at lave den endnu en gang. Denne gang bare som muffins - de var mindst lige så gode! 


2 kommentarer:

  1. MmmmmMMmm. Den ser skøn ud, den kage. Jeg elsker hvid choko-lime-kombien!

    SvarSlet
  2. Det er også noget af det allerbedste jeg ved! Den her kage gør det også super godt lige i den disciplin, kan kun anbefale den :)

    SvarSlet